Elektroniskās deju mūzikas festivālu ekonomika

DJ Shadow 2012. gada nogalē paziņoja, ka “mēs dzīvojam mūzikas renesansē”. Tajā pašā gadā žanrs, ko plaši dēvē par elektronisko deju mūziku, visā pasaulē tika novērtēts aptuveni USD 4 miljardu vērtībā. 2012. gadā tika nodibināta arī elektroniskās mūzikas asociācija – pirmā jaunā lobēšanas grupa vairāk nekā 50 gadu laikā. Pēdējais tika izveidots 1958. gadā kantrimūzikai. Gadu vēlāk deju mūzikas leģendas Daft Punk, atkal iepazīstināja pasauli ar Čikāgas house mūziku, lauza Spotify straumēšanas rekordu ar 27 miljoniem sava hita singla “Get Lucky” atskaņojumiem.

dj-shadow-edm

Izmēģiniet mūsu budžeta kalkulatoru.

EDM pieaugums būtu praktiski neiespējams bez interneta. Līdzīgi kā grāmatu izdošana, tīmeklis ir pilnībā izjaucis mūzikas industriju. Ikviens, kam ir diezgan pieklājīgs interneta savienojums, ir tikai milisekundēs attālumā no tūkstoš gadu vērtām mūzikas zināšanām.

Elektroniskās deju mūzikas festivālu ekonomika

Izmantojot Spotify, Soundcloud, Twitter un Facebook, mēs visi esam kļuvuši par dīdžejiem; Dziesmu saraksta atklāšana, veidošana un sajaukšana, lai mēs dzīvotu krāšņajā mūsu tehnoloģiju vadītās dzīves banalitātē. Tieši šajā lieliskajā mūzikas atkārtotās izpētes brīdī šķiet, ka visi ir iemīlējuši elektronisko mūziku, deju mūziku vai EDM. Pajautājiet jebkuram, un viņi var jums pateikt vismaz vienu elektroniskās mūzikas producentu vai dīdžeju, kas viņiem patīk vai kuru viņi ienīst.

EDM ir tūkstošgadu paaudzes mūzika. Paaudze, kas piedzīvojusi lielākos tehnoloģiskos satricinājumus kopš rūpniecības revolūcijas. Paaudze, kas vienlaikus ir vairāk savstarpēji savienota un šķietami atrautāka no realitātes nekā jebkad agrāk. Tā ir 20–30 gadus vecu cilvēku mūzika, kas koncentrējas uz strauji tuvojošos nākotni, vienlaikus apzinoties savu pagātni. Un, neskatoties uz to, ka tūkstošgadīgie ir vairāk izglītoti nekā jebkura paaudze, kas bija pirms viņiem, profesionālās karjeras laikā, visticamāk, pelna mazāk nekā viņu vecāki.

edm-ekonomika

Gadījumos, kad mazuļu paaudzēm tuvs bija rokenrols vai hiphops un panks, lai attīstītu savas ilgas pēc sacelšanās un personīgās brīvības, mūsdienās tas ir EDM. Tā ir nedaudz ironiska masu sacelšanās pret mūsdienu sabiedrību, kurā smalkums tiek apmainīts pret kopības sajūtu, par kuras atkārtošanu Facebook un Twitter tiek runāts bieži.

EDM pieņemšana galvenajā kultūras vidē ļāva 10 visaugstāk apmaksātajiem dīdžejiem pārvaldīt 115 miljonus ASV dolāru 2012. gadā, norāda Forbes. Visaugstāk apmaksātais dīdžejs Forbes sarakstā ir Tiesto, kurš pagājušajā gadā ienesa milzīgus USD 22 miljonus. Lielu daļu no elektroniskās mūzikas izaugsmes piedēvē sociālajiem medijiem.

Nezināmi dīdžeji un producenti var dalīties ar saviem ierakstiem, remiksiem un kopām sociālajos medijos, forumos un emuāros. Šīs ekspozīcijas dēļ bieži var notikt apmaksāti koncerti, kas var katapultēt, aizēnot ražotājus uz starptautisku super-stardom. Lai arī elektroniskā mūzika ir kļuvusi populāra, tās saknes joprojām ir dziļi iesakņojušās pagrīdes kultūrā.

EDM nakts dzīve

Pieaugošā elektroniskās mūzikas popularitāte ir novedusi pie tā, ka tā šķietami visu nakts dzīvi ir pārveidojusi no izklaidēm, kas parasti tiek asociētas ar LSD, ekstazī, pamestajām noliktavu ballītēm un homoseksualitāti, uz visaugstākajiem skatītājiem. Procesa nedēļas garumā, piemēram, Ultra Music Festival, Electric Daisy Carnival un Coachella, festivāli ir kļuvuši par mega-zīmoliem. Viņu ekonomiskā dzīvotspēja ir ļoti reāla; tikai viena nedēļas nogale var nopelnīt simtiem miljonu dolāru vietējai ekonomikai un tās veicinātājiem. Lai arī dažiem pasākumiem un virzītājiem ir gandrīz 20 gadu pieredze, reālais paātrinājums notika tikai pēdējo desmit gadu laikā.

Vēl savdabīgāk ir tas, ka elektroniskā deju mūzika nav nekas jauns. Tas, ko mēs parasti dēvējam par EDM, ir pastāvējis gandrīz 45 gadus, tomēr tikai nesen tika atzīts par ceļu uz priekšu mūzikas industrijā.